سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-برگرفته از مجله-خردنامه-اذر 95- با اظهار کوچکی وشاگردی چند سئوال از مبحث- اهداف فلسفه ی مضاف- برای حقیر مطرح است- تاچندی پیش مااصطلاح فلسفه علم را مسخره میکردیم- که بایدگفت مبانی عقلانی علم- که امروزه معلوم میشود که حرف غربی ها چربیده است ونام انرا  فلسفه ی مضاف علم نامیدیم- این عنوان جدید چه مزیتی دارد وچه مسئلی راحل میکند-؟؟- فرمودند- فلسفه ی مضافی ازسنخ علوم عقلانی است- که فرانگر است- درکلیت کار میکند به این معنا که داور است – بازیگر نیست ومشرف است—کلا علوم عقلانی چنین هستند- ومیتوان گفت کاشف حقیقت هستند ولی این حقیقت ها- شناخت در تعریف وقوانین کلان هستند- قوانین هم همان نظم است- که قران هم به نظم درهستی وهم به خصوصیات علمی درمخلوقات توجه داده است- که علت وجودی انها را ریشه یابی کند –فلسفه وعلوم عقلی دربخشی ی- یکسان هستند- هردو کانالیزه شده منطق هستند وازقوانین کلی واحکام کلی عقلانی برخوردار هستند ولی تفاوت در  شتاخت کلیت هستی وشناخت درجزیت هستی هست- چون غربیان میگویند سیاست کلان وسیاست جز ویا اقتصاد کلان واقتصاد جز-  درهستی چنین گفتند- ماهم به تبعیت انها  فلسفه هستی وفلسفه امورجزمطرح کردیم ولی دوریل مختلف هستند گرچه علم به سمت کلان حرکت میکند ولذا مبانی عقلانی به سمت کلان حرکت میکند ولی ماهیت هانها بسیارمتفاوت است چرا برا ی انکه فلسفه محض از جزبه کل میرسد وفلسفه مضاف ازکل به جز میرسد واین امرمیتواند مسئله ساز باشد- درحقیقت فلسفه مضاف میخواهد- ماهیت شناسی میکند ولی فلسفه محض میخواهدهستی شناسی کند واز ماهیت به وجود برسد-نکته دوم فرمودند- که فلسفه محض  به گونه تغیر یابد که همه ی فلسفه های مضاف- یعنی فلسفه امور جز را دربر بگیرد –ما که نمیتوانیم برای فلسفه محض ریل ایجاد کنیم فلسفه محض بالاجبار ریل خودراخواهدرفت مگر انکه یک اصطلاح جدیدی  راابداع کنیم-که دوشاخه فلسفه محض وفلسفه مضاف را جزو شقوق ان باشد—سئوال بعد—وقتی از فلسفه ی علوم سخن میگویئم- باید توجه داشت باشیم که درغرب ان دورا بادوریکردتاریخی- یا منطقی برسی میکنند- اما ما هیچ کدام از این دوری کرد را قبول نداریم وریکرد دیه بانیکه- منطقی-تاریخی است موردقبول  ما است-تا انجا که ماشهد بودیم این دوریکرد باهم تدریس میشود هم تاریخ وبع ازدچند سیمتستر منطقی  وهمان تریخی –منطقی میشود زیرا درک تاریخی ان حجیم است وفقط بدنبال شناخت مکتبهای محتلف نگارش تاریخی بوده است- دقیقا متن دقیق این مکتب ها بدست بیاید البته درطول دریس بعضی مکتب ها نقد میشودکه غلط هستند- تاحدی بحث های عقلانی ومنطقی مطرح میشود ولی بحث منطقی پس از شناخت  بحثهای دقیق تاریخی اغاز میشود- که ان هم مشکلات زیاد دارد- در درس حوزه که فقه حضرت شهید ایت الله العظمی خوئی رحمت الله علیه تدریس میشدنویسنده کتاب یکی از شاگردان مبرز ایشان بود که به سبک غربیان از فصل بندی کرده بود واز جزااول مثالا نماز –بحث اول نیت بود بحث قبله بود بعد وضو بود به اخر- ایشان بیان کرده بود درموردی این تعریف من برگرفته  اخرین مطالعات من از تعاریف بوده است که استا دفرموده است وموردتائید ایشان است- این مطلب ازلحاظ علمی اشکال دارد ازکجا معلوم که تعریف ایشان درست مانند اخرین تعریف استاداست یا کامل تر است- هیچکدام از تعاریف استادراننوشته است-واستادهم کتاب را امضا نکرده است- بدست اوردن تعاریف استادشاید کاری مشکل باشد- حق این بود که کتاب تاریخی استادنوشته میشد- وسپس ایشان منطق خوداش را- وجز به جز بیان میکردوسپس این کتاب - والسلام


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3